Counter-Strike (енгл. противнапад, такође CS) је тактичка видео игра, реализована као модификација игре Half-Life. Аутори првих верзија игре су били Мин Ли (Minh Le) и Џес Клиф (Jess Cliffe) чија је идеја била да направе игру у којој су доступна оружја из стварног света. Ова игра је касније доживела и своја нова издања: Counter-Strike: Condition Zero (2004) и Counter-Strike: Source (2004), Counter-Strike: Anthology за PC и Counter-Strike за Xbox.
Тема игре је борба између два тима: терориста и антитерориста, увек на просторно ограниченом терену и у ограниченом временском интервалу. Оригинални сценарији мисија могу бити бомбашки напад, спасавање талаца, и спречавање убиства веома важне особе (енгл. Very Important Person, VIP). Због проширивости игре, могућношћу прављења нових мапа, данас постоји много других сценарија и мапа, које се нису испоручивале у оригиналном пакету. Алат за ово је Valve Hammer Editor.
Терористи држе известан број талаца, најчешће у затвореном простору. Задатак антитерориста је да таоце проналазе и спроводе их до зона означених са зона за спасавање талаца (енгл. hostage rescue zone). Талац је спашен уколико бива доведен до овакве зоне. Игра овде прави разлику између две акције антитерориста према таоцима. Прва је покушај спасавања таоца, тј. његово проналажење и позив да га талац прати. Први антитерориста који ово са неким таоцем постигне за овај чин добија 150 долара. За спасавање таоца се добија 1000 долара. Мапе овог типа игре обично имају префикс cs_.
Уколико неки од таоца бива убијен, извршиоцу се са рачуна одузима свота од 2250 долара. Уколико нема толико новца на рачуну, рачун бива постављен на нулу.
Задаци терориста:
* Задржавање талаца ван зоне спасавања до истека времена
* Неутралисање тима антитерориста пре спасавања свих талаца
Задаци антитерориста:
* Неутралисање тима терориста
* Спасавање свих живих талаца
У случају истека времена пре остварења иједног задатка побеђују терористи.
Терористички тим поседује бомбу којом треба разорити једно од означених места на терену. Време потребно за постављање бомбе је 3 секунде, а иста ће експлодирати 45 секунди након постављања уколико није демонтирана. Сваки припадник антитерористичког тима може да демонтира бомбу са или без алата. Разлика је у времену демонтирања које износи 5 односно 10 секунди. Мапе овог типа игре обично имају префикс de_, од енгл. defuse, демонтирати.
Задаци терориста:
* Успешно постављање и детонирање бомбе на једној од означених локација
* Неутралисање тима антитерориста
Задаци антитерориста:
* Успешно демонтирање постављене бомбе
* Неутралисање тима терориста пре постављања бомбе
У случају истека времена пре остварења иједног задатка побеђују терористи.
Бомба Бомба је комад експлозива C4, повезан са иницијатором експлозије који је контролисан електронским часовником. По уносу пет цифара, које не бира играч, електронски часовник почиње да одбројава и у наредних 45 секунди се експлозија може спречити само демонтирањем бомбе.
Играчки интерфејсНајвећа површина управљачког интерфејса је додељена слободном погледу играча. На њој ипак постоје и површине на којима се приказују за играча битни подаци. Објашњења следе редом по нумерацијама на слици десно:
1. Индикатори живота и оклопа (панцира) играча. Обично се оба крећу у распону 0 - 100, а изузетак је ВИП коме је друга вредност на почетку мисије 200.
2. Индикатор времена је цифрама изражено време до завршетка мисије. Прва цифра означава преостале минуте а друге две преостале секунде.
3. Два реда, од којих се у првом налази новац којег играч поседује, а у другом број метака у шаржеру и ван шаржера, који играчу стоје на располагању. Максимална свота новца коју играч може да има је 16.000 долара, а друга два броја су одређена типом оружја и дозвољеном количином дотичне муниције.
4. Централни крстић (нишан), заједно са индикатором имена онога у кога је исти уперен. Приказивање имена се преко подешавања игре може преместити у доњи леви угао екрана.
5. Индикатори места и алата за демонтирање бомбе. Овде играчу бива приказивано кад је у зони за куповину оружја, за спасавање таоца или постављање бомбе. Уколико играч поседује алат за демонтирање бомбе или бомбу, одговарајућа ознака ће такође бити показана.
6. Поруке припадника тима.
7. Приказ распореда припадника тима као и индикатор позиција пуцњаве. Користан за оријентацију, пошто играч заправо и не може да чује све као што би то чуо специјални полицајац на терену.
8. Индикатор поседовања / коришћења лампе. У подешавањима игре се може назначити да ли овај алат треба или не треба да буде доступан.
Следи преглед оружја доступних у игри
* Пиштољи
o Heckler & Koch USP .45
o Glock 18
o IMI Desert Eangle
o Sig-Sauer P228
o Fabrique Nationale Five-Seven
o Dual Beretta 96G Elites
* Сачмаре
o Benelli M3 Super 90
o Benelli XM1014
* Полуаутоматске пушке
o Heckler & Koch MP5/Navy
o Steyr Tactical Machine Pistol
o Fabrique Nationale P90
o Ingram MAC-10
* Аутоматске пушке
o Colt M4A1
o Steyr AUG
o Steyr Scout
o Sig SG-550 Commando
o Sig SG-552 Commando
o Avtomat Kalashnikov AK-47
* Снајпери
o Accuracy Int. Arctic Warfare/Magnum (AWM)
o Heckler & Koch G3/SG1
* Митраљези
o FM M249 Para
Док је већина оружја реалистична у односу на стварно оружје, у некима су начињене намерне разлике због правних проблема. Тако, нека оружја имају за нијансу другачије понашање и/или изглед, а нека имају имагинарног произвођача због регистрованог имена оригиналног произвођача
Planet Half-Life је отворила своју секцију за Counter-Strike. Након две недеље, сајт је већ имао преко 10.000 посета.
18. јуна 1999, издата је прва јавна бета верзија игре. CS 1.0 је издат 8. новембра 2000.
Валв (Valve) је објавио 12. априла 2000. да су се тимови Валв-а и Counter-Strike-а сјединили.
* Бета 1 − Прва званична бета верзија Counter Strike.
* Бета 2 − Новина у овој верзији игре је било неколико нових оружија, AK-47, SG552 Commando и Desert Eagle. Пригушивачи су се такође појавили на USP и M4A1 по први пут. Наочари за ноћ (енгл. Night-vision}-), претходно доступни само уз пушке G3/SG1, се могао купити као посебан елеменат.
* Бета 3 − Новина у овој верзији су били нож, балистички шлем и полуаутоматска пушка FN P90. До тада се MP5 најшеће бирао као главно оружије, али га је P90 ускоро заменио[тражи се извор]. Шаржер од 50 метака (највећи у игри до тада) и велика брзина пуцања су учили да ово оружије доминира игром месецима.
* Бета 4 − Ова верзија је увела нови тип игре, бомбашке нападе. Гусмен је одувек желео да направи мапу са Ц4 бомбама, такође и једну са ауто-бомбом (која никад није ушла у игру).[тражи се извор] Још једна новина у овој верзији су били SIG P228, експлозивна граната и Scout Sniper.
* Бета 4.1 − SAS модел антитерористе се појавио по први пит. Прецизност Sig 552 командо је била видљиво побољшана.
* Бета 5 − Додата је сачмара Benelli XM1014.
* Бета 6 − Доноси оружија MAC-10 и Steyr AUG, нове моделе терориста Arctic Avengers и против-терориста GIGN, могућност ношења оружја у обе руке, и побољшања пушке MP5. Такође су убачена две нове врсте игре, убиство (од енгл. Assassination), и бекство (од енгл. Escape). Бекство се заснивало на заједничком повлачењу јединица антитерориста на одређену локацију. Ова врста игре је касније избачена. У Бета 6 верзији је омогућено ношење оружија у обе руке, и левој и десној.
* До верзије Бета 6.5 M4A1 је имала нишан, и пригушивач који није могао бити уклоњен.