Авион нулте емисије гасова, који може да прелети 750 километара, полетео са аеродрома у Хамбургу. Летелица користи водоник као гориво, а покрећу га галванске ћелије које производе електричну енергију.

Први еколошки авион на свету нулте емисије штетних гасова, који је у стању да лети користећи једино снагу система горивних ћелија, обавио је први пробни лет у Немачкој, са аеродрома у Хамбургу, саопштили су произвођачи.
Летелица са тим мотором може да пређе 750 километара и да лети пет сати, а на изради мотора који се користи за њено покретање ангажовани су стручњаци Немачког ваздухопловног центра, немачких фирми "Lange Aviation", "BASF Fuel Cells" и данске компаније "Serenergi".
Систем користи водоник као гориво, а покрећу га галванске ћелије које производе електричну енергију из енергије која се ослобађа електрохемијском реакцијом горива са кисеоником у ваздуху, без унутрашњег сагоревања.
Једини производ система горивне ћелије је вода, што значи да је нови мотор потпуно еколошки чист, да користи обновљиве изворе нергије и да има нулту емисију штетних гасова.
"Премда је систем горивних ћелија можда још далеко од тога да постане примарни извор енергије за покретање комерцијалних авиона, он представља интересантану и значајну алтернативу садашњим системима добијања енегрије, као један поуздан снабдевач енергијом која се производи непосредно у летелици", наводи се у саопштењу.
Иако се доста наде полаже у водонично-кисеоничне горивне ћелије, које би се користиле за погон аутомобила, односно њихових електромотора, складиштење водоника је највећи проблем, с обзиром на то да је он у смеси са ваздухом веома експлозиван.
Тренутно се горивне ћелије користе у аутомобилској индустрији, као и на ракетним космичким летелицама и подморницама.