Autor Tema: Politicka upotreba SPC  (Pročitano 24058 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže zid

  • Extra član
  • *
  • Poruke: 675
  • Ugled: +51/-46
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Politicka upotreba SPC
« poslato: 23.10.2008. 21:01:30 »
Eto, pa sta mislite o ovome?
A posto ja u zadnje vrijeme samo kopipejstujem evo jos jedan zanimljiv:

Suguba jektenija za doktora Koštunicu     
Mirko Đorđević   


Zgoda je tužna, kao i lik doskorašnjeg premijera V. Koštunice i deluje na nekim mestima i groteskno. No, svi likovi u »priči« nisu sasvim tužni jer jedan nam - pesnik J. Dučić - donosi setne tonove lirike u sonetima koji zvone kao sjaj jezika srpskoga. Njegovi Suncokreti njišu se u svakom sećanju koje traje i nakon čitanja. U kojoj sve antologiji nećemo naći lepotu njegovih »dubrovačkih madrigala« iz koje neprolazno zvoni tuga i lepota prolaznih nam života - i nade koju je pesnik tako često budio.

I u toku poslednjeg svetskog rata pesnik se zbunio i nije prepoznao boje đavola koji se zvao nemački fašizam - nije jedini.

Nije ovo kazivanje o tome, jer je kazano dosta. Ovo je priča o pesnikovoj posmrtnoj sudbi koja je zaista bila i ostala nevesela. Njegove su kosti prenete iz Amerike u Trebinje nad Dubrovnikom i posmrtne počasti su potrajale dugo godine 2000-te. Uzela je učešće SPC, pa i patrijarh lično i u Trebinju u crkvi služena je zaupokojena jektenija za dušu pesniku i neuspelom političaru J. Dučiću. U pravoslavoj crkvi jektenija je »prilježno moljenje« za duše živih i onih koji su pokojni i proiznosi je obično đakon-čtec a vernici odgovaraju moleći se. Ova se molitva po Trebniku zove i »prozbena« jer se u njoj moli Bog za konkretnu ličnost, a zove se i suguba jer ima više delova - obično je šestodelna - na koje se molitvom iz naroda odgovara i to je normalni liturgijski red i poredak na službi božjoj u Crkvi. U šestodelnoj jekteniji Crkva se molila i za cara ili kralja, iako se vekovima to pretvaralo u nešto antipravoslavno - molilo se caru i kralju, pa je vremenom to menjano, jer se menjao oblik vladavine u državi. Decenijama posle rata u SPC se u jekteniji umetalo »pomolimo se za one na vlasti« bez pominjanja imena vladara, koji se vekovima poimenice morao pominjati. Sada je nađena formula liturgijskog tipa i ona glasi »pomolimo se za rod srpski« a u novije vreme »za sve zemIje srbske«. Problem je nastupio upravo 2000-te godine, kada je posmrtne svečanosti u Trebinju uveličao svojim prisustvom Vojislav Koštunica kao predsednik SRJ. Njemu su kaluđeri podneli celivajuću ikonu i on je - postoje sjajni tv izveštaji - dosta trapavo pohitao i celivao ikonu i u tome nema ničeg neobičnog - ima hrišćana koji priznaju ikone i koji ne priznaju. Pokojni J. Dučić na to ima pravo, ali predsednik Republike koji nije miropomazani vladar i koji se zakleo na Ustavu laičke države na to nema pravo. No bilo je tako i bilo je pompezno do ivice dobrog ukusa koji ne priliči vernima. U prisustvu zvaničnika - pesnika i državnika iz BIH - sveštenik je oglasio »da pomjanet Bog hristoljubivog prezidenta našago Vojislava«. U posebnom delu namenjenom vladarima mitropolit Amfilohije je u jekteniji pomenuo još jednom »hristoljubivog predsednika našeg Vojislava i vlast Republike srpske«. Tako je doktor Vojislav Koštunica pomenut kao vladar srpskih zemalja. S tačke gledišta učenja hrišćanske Crkve ovo je teško dopustivo - u drugim se pomesnim pravoslavnim crkvama ne čuje.

Tako je bilo pre osam godina, ali postoji i epilog ove jektenije o kojem su javili beogradski mediji.

Novine su donele vest (Danas 2-3.08.08) da je doktor Koštunica tada poljubio ruku prerušenom R. Karadžiću, koji je nedavno uhapšen i izručen sudu u Hagu. Na snimcima se vidi scena, ali je svešteno lice bez panagije, a to je znak episkopskog dostojanstva. Verovatno doktror V. Koštunica zna šta je panagija i ko je nosi u Crkvi. Do danas nije jasno je li to bio doktor R. Karadžić ili neki vladika SPC, ali nije jasno još nešto – morao je vladika zahumsko-hercegovački znati ko je šef države i da li je to bio doktor Karadžić.

Neko je znao i sada ćuti - a SPC se izvrće poruzi i sve je to tužno i ružno - to korišćenje Crkve prema političkoj potrebi.

Van mreže Hercegovac77

  • Globalni moderator
  • Super član
  • *
  • Poruke: 1412
  • Ugled: +45/-18
    • Pogledaj profil
Odg: Politicka upotreba SPC
« Odgovor #1 poslato: 24.10.2008. 18:27:19 »
Ja mislim da Mirko Djordjevic, nema pojma o pravoslavlju.
Kratko jasno...

Van mreže ortodox

  • Iskusan
  • *
  • Poruke: 126
  • Ugled: +2/-12
    • Pogledaj profil
Odg: Politicka upotreba SPC
« Odgovor #2 poslato: 24.10.2008. 19:10:51 »
Mirko nam je malo prelistao nakav crkveni prirucnik pa nam se predstavlja kao dobar poznavalac bogosluzenja.Pa se jos cudi sto je kostunica cjelivao ikonu!?Nego da se ja ne pravim pametan,ja cu da vjerujem da Mitropolit Amfilohije zna sta moze na sluzbi,a sta ne moze.Ipak covjek je autoritet u teoloskim krugovima  i ne vjerujem da bi on to predvidio.Proglem nastaje onda kada se neko dohvati necega sto ne razumije.Um naucen da u svemu vidi politiku tesko je ispraviti.Onaj ko je bio toga dana u Trebinju mogao je samo da osjeti radost.To je bio dogadjaj koji se rijetko desava i vecim gradovima.Ali,nije Mirko imao kad da to osjeti,skenirao covjek Kostunicu i nista mu drugo nije bilo vazno.Pa jos naucio dva crkvena termina da napravi jednu politicko-crkvenu komediju.Malo zlonamjerno,stice se utisak.Nisam licno ljubitelj lika i djela gospodina Kostunice,ali, ipak je bio kakav-takav predsjednik,kakve -takve drzave Srbije,maticne zemlje svih srba,ili bar onih koji se tako osjecaju.A ne vladar svih srpskih zemalja

Van mreže zid

  • Extra član
  • *
  • Poruke: 675
  • Ugled: +51/-46
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: Politicka upotreba SPC
« Odgovor #3 poslato: 25.10.2008. 09:44:14 »
ortodoxe lijepo ti to meni objasni nema sta?
Samo ja ne znam kakvu ti imas poentu u zivotu?
Moja poenta je potpuno jasna sa ovim tekstom i temom. A ako uvazeni mitropolit, autoritet u ovoj oblasti, ne mjesa politiku i crkvu, ja onda ne znam ko to radi? Pa njegovi su govori u zadnjih 10 godina politicka propagnda prve vrste. I citav taj milje vladika-biznismena, vladika-politicara, popova sa dzipovima je za mene jedno tesko ruglo i ljaga na SPC.
Ortodoxe, slobodan um je naucen da promislja. Uvijek i stalno da kriticki analizira pojave oko sebe. Um, koji pretpostavlja sebi autoritete i slijepo vjeruje u svoje svetinje i dogme ne mora biti neslobodan. Ali je zakrzljao.
Dakle, ja ne znam sta Tebe vrijedja ovde licno ako neko na ovaj nacin tumaci ovaj "vanredni dogadjaj"?
Uzgred Mirko Djordjevic je pravoslavni vjernik i sociolog religije.

Van mreže ortodox

  • Iskusan
  • *
  • Poruke: 126
  • Ugled: +2/-12
    • Pogledaj profil
Odg: Politicka upotreba SPC
« Odgovor #4 poslato: 25.10.2008. 11:51:24 »
Proglem je sto je tekst zlonamjeran,pa bio gospodin sociolog ,vjernik ili nevjernik.I ja sebe smatram-kakvim takvim vjernikom.Poenta je u tome sto se stvari vjere ne gledaju samo umom, pa bio zakrzljao ili ne.Mi smo izgleda djeca komunizma naucena da je crkva kamena zgrada u koju samo babe dolaze i tamo nesto sebi mrmljaju u bradu.A danas bi mozda i dosli ,ali tamo nas ceka pop lopov,vladika biznismen narod nekulturan i primitivan.Opet je to njihova stvar.Moja je poenta da i takve(cak i da je istina) ih smatram svojim dijelom bica,i da sam duzan da ih volim.Zato mi je to licno.Pa ako samo zivim za to...neka.A sto se tice politike u SPC.Ona je uvijek bila uz narod,i kada je stradao ona je stradala uz njega.Nije nikada cutala kada je narod bio ugrozen.Ali je nekih refleks takav da kada god vide svesteno lice na tv_u,ospu paljbu iz svih oruzja.Opet bi cini mi se Boga sahranili u crkvenu avliju,a od crkava napravili mc. donalds restorane.(ne mislim ti)To sto pravdaju pljuvanje po crkvi
 brigom za crkvu ...neka hvala.
« Poslednja izmena: 28.10.2008. 19:24:08 ortodox »

Van mreže zid

  • Extra član
  • *
  • Poruke: 675
  • Ugled: +51/-46
  • Pol: Muškarac
    • Pogledaj profil
Odg: Politicka upotreba SPC
« Odgovor #5 poslato: 11.12.2008. 20:42:43 »
Vladika zahumsko-hercegovački Grigorije je najmlađi vladika u episkopatu SPC, učenik čuvenog Atanasija Jevtića, kojeg je nasledio kada se Atanasije povukao iz službe. Vladika Grigorije se do sada nije eksponirao zbog principa poslušanija koji vlada u episkopatu, strogog pravila da mlađi slušaju starije.

Ovim pismom Grigorije izbija u prvi plan, pri čemu treba podsetiti da je na Saboru SPC 11. novembra upravo on bio pretedent na mesto patrijarha i zagovornik ideje da se zbog bolesti patrijarha Pavla i njegove nemoći da vodi Crkvu izabere novi patrijarh. Vladika Grigorije je tokom Sabora imao podršku vancrkvenih struktura, kao što je ministarstvo vera, ali je ostao bez podrške većine unutar Crkve, što je na kraju dovelo do molbe da patrijarh Pavle doživotno ostane na svojoj funkciji.

Pismo vladike Grigorija ne doživljavam kao neki veliki skandal ili senzaciju, već kao dokumenat koji nam potvrđuje ono što smo već znali – da se u crkvi šapuće i ćuti. Izgleda da je došlo vreme da se i u Crkvi jasno i glasno progovori o vrlo neprijatnim stvarima.

Ono što je bitno u ovom pismu je to što Grigorije iznosi desetak tačaka o kojima ranije nije bilo dopušteno govoriti. Slučaj Pahomije, slučaj Filaret, lustracija u Crkvi, gradnja Hrama Sv. Save... Jedino je Peščanik imao hrabrosti da govori o lustraciji u Crkvi, pa se godinama zbog toga dizala buka na nas, govorili su kako je Crkva sveta ustanova, da je nedopušteno tako govoriti. Pri tome je lustracija proces koji je obavljen u Rumuniji, u Rusiji i u Bugarskoj i sada je, izgleda, došlo vreme da se obavi i kod nas. Grigorije nam u svom pismu otkriva i upliv tajnih policijskih struktura u borbu za vlast unutar SPC.

Pismo će svakako izazvati burnu reakciju unutar Crkve, javnu ili ne, jer otvara niz pitanja o kojima se do sada ćutalo i koja vladike nisu uspevali da reše, jer ovo pismo pokazuje i težnju da u crkvi stvari treba obavljati transparentnije kako bi bila obaveštena i laička i crkvena javnost.

Iz pisma se jasno vidi da je borba u episkopatu postala ljuta i bespoštedna, a samo pismo istovremeno predstavlja nastavak blamaže za koji je naša crkva dobrim delom sama kriva, zato što nije uspevala da odgovori na mnoga otvorena pitanja i jer je dozvoljavala da se njome godinama manipuliše. Prvo je Milošević SPC koristio u političke svrhe, posle njega Koštunica u dva svoja mandata - kada je vođena politika forsirane klerikalizacije, pri čemu se nije vodilo računa o tome da će klerikalizacija naneti velike štete srpkom društvu, ali i Crkvi.

Pismo vladike Grigorija njegovi protivnivci unutar Crkve neće moći da stave ad acta, stvar je sada postala javna, tako da se neće ponoviti slična situacija onoj iz novembra ove godine kada je vladika Amfilohije predložio da se napiše molba u kojoj se patrijarh moli da ostane na funkciji doživotno, što je bio običan trik i obmana, jer se po ustavu SPC patrijarh bira na doživotno služenje.

Puča u SPC, dakle, nije bilo, ali samo zato što on nije uspeo. Jaka je struja koja je htela da patrijarha pomeri sa funkcije zbog njegove bolesti i starosti, ali to nije uspelo. Pismo nagoveštava nastavak borbe koja će, na ljutit i dramatičan način, dugo trajati i u čemu ne vidim ništa loše, jer će Crkva možda konačno podvući crtu ispod svoje, ako ne daleke ono bliske, ratne prošlosti i svoje saradnje sa strukturama moći. Do sada je crkvena moć u episkopatu bila vezana za moć u državi, one su delovale po principu spojenih sudova, sada međutim, ta veza puca. Borba unutar Crkve neće biti laka, a tek je počela.

Pismo vladike Grigorija pokazuje da će se podele do kojih je došlo produbljivati i da će se sukobi zaoštravati, međutim ne treba očekivati njihovo skoro rešavanje, jer su podele vrlo stroge i tiču se i državne i crkvene politike. Ovo je mučan trenutak u istoriji, jer ovo pismo belodano potvrđuje mnoge sumnje i probleme koje smo godinama javno iznosili. Do sada su se otvoreni problemi Crkve gurali pod tepih, ali se zaboravljalo da je njihova vrsta takva da ih možete izbacivati kroz prozor, ali će vam se uvek vraćati na vrata i obrnuto.

Ne smemo izgubiti iz vida da se vladike oko nekih gorućih pitanja slažu, ali se već na sledećem pitanju brojčani sastav menja. Centralno pitanje na kojem će Crkva pucati po šavovima, jeste odnos crkve i države, a još važnije pitanje, sa kojim se crkva još nije suočila, je odnos crkve i savremenog srpskog društva. Crkva pokazuje da je slaba, ispolitizovana i da ima stare odgovore na nova pitanja.

Iako koterije unutar SPC možemo razvrstati u dve grupe - konzervativnu i liberalnu, ne smemo izgubiti iz vida da je to promenljiva stvar. U prilog tome ide i činjenica da je mitropolit Amfilofije decenijama bio oličenje najkonzervativnije struje, a sada u sukobu sa vladikom Artemijem pokazuje da je odabrao liberalniju stranu. Dakle, taj se odnos stalno menja.

Još uvek su konzervativne snage u vođstvu, pri čemu se ne treba vezivati za imena, jer oni neprestano menjaju mesta i zauzimaju drugačije pozicije. Konzervativna struja u Crkvi je u prednosti i zato što je naša crkva pod velikim uticajem Ruske pravoslavne crkve moskovkoga patrijarhata, čiji je polgavar nedavno preminuo i juče je sahranjen u Moskvi.

Crkva deli sudbinu države, pa kako se Jugoslavija raspadala, tako se i crkvena struktura raspadala i pucala po šavovima podela. Zato danas svedočimo vrlo dramatičnim okolnostima, a poslednja je pismo vladike Grigorija. Možda je dobro što baš pretendent na mesto patrijarha govori javno o problemima unutar SPC, međutim, procenjivati koja će struja prevladati još je rano, jer će na kraju sve zavisiti od državnih, vojnih i policijskih struktura, što nekome može delovati začudno, ali to ovo pismo potvrđuje.

U ovom momentu Crkva nam je jako slaba i to u hrišćanskom smislu reči – podeljena je i nesložna. Ovo je poraz sabornosti SPC, poraz principa na kojem naša crkva treba da stoji i kojim bi probleme trebalo rešavati usaglašenim dogovorom, a ovako, trijumfovao je palanački duh političkih i politikantskih podela i svrstavanja koje ne donose ništa dobro - ni društvu, ni Crkvi.

razgovor vodio Miloš Ćirić

Peščanik.net, 10.12.2008.

Pismo vladike Grigorija
Poštujući elementarnu ljudsku logiku i crkvenost činilo se najnormalnijim da - ako je već tu molba Prvoga među nama, njegovom rukom potpisana, u šta smo se svi uverili i jednodušno prihvatili - trebalo je da molbu staroga, svetoga i nemoćna oca - uvažimo. Potom bi usledile druge ozbiljne stvari, pa utvrđivanje načina izbora i konačno sam izbor patrijarha. Rešavanje složenih problema, kao što sam pomenuo, zajedno sa nizom svima dobro poznatih pitanja oko arondacija eparhija, izbora arhijereja i slično, ne može se u potpunosti rešiti u odsustvu Prvoga, tj. Njegove svetosti.

Čula su se svakojaka razmišljanja, najčešće o neautentičnosti patrijarhovog potpisa (Lavrentije, Jefrem, Nikanor)…

…O tome postoji pismena predstavka episikopa Jefrema (banjalučkog), koja je do same srži dovodila u pitanje molbu Njegove svetosti i svako delovanje Sinoda u vezi sa tom molbom. Na to je mitropolit Amfilohije odgovorio da je to uvreda i da je neprihvatljivo sve ono što je napisao episkop Jefrem, rekavši pri tom izričito da se patrijarh - mora birati.

Govorili su i drugi - Ignjatije, Fotije, Maksim - smatrajući da je sve jasno, logično i da nema potrebe za daljim objašnjenjima, nego da treba delati… Međutim, na kraju poslepodnevnog zasedanja oko 19 časova, prvog dana Sabora, mitropolit Amfilohije je ustao i rekao: "Pošto vidimo da većina nije za usvajanje molbe Njegove svetosti, neka naša odluka bude da ga umolimo da i dalje ostane na tronu SPC!"

Uzalud je episkop Fotije govorio: "Sačekajte da glasamo". Uzalud se jasno čulo: "Zar se tako poštuje patrijarh?". Uzalud je episkop bački Irinej rekao: "Ne možemo tako da završimo, sutra treba nastaviti o ovoj ozbiljnoj temi". Odluka je već bila donesena! Te noći bilo je i veliko veselje u keliji kod vladike banatskog.

…Da li je individualizam toliko prevladao u svesti naših arhijereja da je važnija popularnost našega patrijarha u narodu, nego sama zajednica u kojoj je on predstojatelj… Čini se da je patrijarh Pavle postao i paravan iza kojeg vladike skrivaju bezbroj sopstvenih nedostataka. Pitam se i pitam vas kome činimo uslugu o umoljavanju da on ostane na tronu. Da li Svjatjejšem Pavlu odbijajući njegovu volju i želju, ili Crkvi koja je, ponavljam, blokirana, da li narodu prestonog grada, ili pak određenom broju onih kojima haos odgovara? … Episkopi SPC neće moći da se skrivaju iza lica svetog i skromnog starca - patrijarha.

Jedan od arhijereja je izneo konstataciju da se "na našu opštu sramotu, patrijarh na VMA ne leči, nego - stanuje". I to pored tolikih manastira i konaka, gde bi, možda i u boljim uslovima mogao provesti ostatak svog zemaljskog života, ne zauzimajući mesto nekom mlađem bolesniku.

Među problemima koji dugo tište Crkvu vladika Grigorije navodi i primer Beograda koji kao dvoipomilionski grad nema aktivnog episkopa. Kako stoji u njegovom pismu, uz to se manipuliše bolešću starog i nemoćnog oca, što proizvodi blokadu Crkve po svim pitanjima, nemogućnost redovnih zasedanja Sabora i nemogućnost bilo kakve reorganizacije.

Kako ćemo ovo objasniti mladim ljudima koji nisu bili baš presrećni našom najnovijom odlukom? Nasuprot tih liturgijski aktivnih, svežih i odgovornih ljudi, kojih je svakim danom čudom Božjim sve više, stoje izanđali, potrošeni, tužni ljudi izgubljene vere. Oni to nadoknađuju fanatizmom, strahom, slepilom i divljenjem sebi - kao, na primer, jedan sablažnjeni i samozvani akademik i jedan propali pop političar, nedoučeni profesor i uz to moralista.

Mladi ljudi se od ovih što kao razbojnici upadaju na Svete liturgije (prikrivajući svoje bezbožništvo pevanjem pobožnih pesama i pseudohrišćanskim parolaštvom) razlikuju po tome što prvi vole Crkvu i znaju šta je Crkva, dok drugi to nadoknađuju - verskim fanatizmom.

U narodu je stvorena slika i pre i posle Sabora kako postoje "zli" i "dobri" momci - piše vladika Grigorije. Zli su oni koji hoće da smene svetog, starog i nemoćnog patrijarha, a dobri ga štite od njih. Po prirodi stvari narod se svrstao među dobre i za nemoćnoga. To je klasičan oblik medijske manipulacije i ovakva slika ne bi mogla da se formira bez medija, koji su u tome zdušno pomagali - kako pisani, tako i elektronski.

Većina vernika koji aktivno žive crkveni život je zbog odluke Sabora da se ne bira novi patrijarh bila tužna, postiđena i sablažnjena činom vladika.Obraćajući se arhijerejima SPC, Grigorije ističe da su sve vladike pokazale koliko su "ozbiljne" i "odgovorne" prema Crkvi kojoj služe i prema društvu u kom žive.

A mi i dalje uživamo u populističkom zamajavanju i govorenju o tome kako je većina arhijereja i većina naroda za neku odluku. Većina kog naroda? Većina je postala merilo! Gde? U Crkvi!? Zar je to moguće?

Večernje novosti, 09.12.2008.

Van mreže ortodox

  • Iskusan
  • *
  • Poruke: 126
  • Ugled: +2/-12
    • Pogledaj profil
Odg: Politicka upotreba SPC
« Odgovor #6 poslato: 11.12.2008. 23:14:38 »
РТС "Око магазин" 11. децембар 2008.
Интервју са владиком Григоријем                                                                                                                                                            Шта имате да кажете верницима који су сада збуњени, можда чак и уплашени да би ово што Ви сад говорите могло да доведе до неког раскола, велике свађе у Цркви?

Владика Григорије: Нема потребе да се боје људи раскола. Нема потребе да се боје свађе. Црква све може бити. Црква има огромну ширину. Али Црква не сме да лаже. Црква мора да говори истину. И мора да чува истину. И порука је, Христова не моја, и ко сам ја? Као и сваки други човек, грешан човек и не мислим уопште да сам паметан и најпаметнији, напротив, али - познајте истину и истина ће вас ослободити. Морамо да имамо љубави. А то значи - морамо да кажемо једни другима у лице, а не да говоримо иза леђа. Што је постао општи манир код наших људи. Кад се неко окрене ми причамо о њему а нико никоме неће да погледа у очи и каже - ти си такав и такав, и то је тако и тако, ајде брате да видимо да то не буде тако.http://www.eparhija-zahumskohercegovacka.com/?q=node/1971

Van mreže Veliki_strumpf

  • Iskusan
  • *
  • Poruke: 206
  • Ugled: +20/-51
    • Pogledaj profil
Odg: Politicka upotreba SPC
« Odgovor #7 poslato: 12.12.2008. 15:33:26 »
Meni se čini da je pocela predizborna kampanja naseg Gligorija,sada se ocekuje lijepljenje plakata i iznajmljivanje lajavca-nešto slicno kao Drazen Dundjer

Van mreže mister no

  • Iskusan
  • *
  • Poruke: 186
  • Ugled: +16/-8
    • Pogledaj profil
Odg: Politicka upotreba SPC
« Odgovor #8 poslato: 12.12.2008. 16:03:36 »
ako se nesto pise onda mora da se stoji iza tih rijeci tako da uopste nisi upucen u bilo kakve izbore u SPC,provjeri malo kako to ide pa onda nesto pisi,do tada te molim da ne dajes komentare za koje nisi kompetenten jer ispadas mnogo glup

Van mreže Veliki_strumpf

  • Iskusan
  • *
  • Poruke: 206
  • Ugled: +20/-51
    • Pogledaj profil
Odg: Politicka upotreba SPC
« Odgovor #9 poslato: 12.12.2008. 17:28:24 »
e moj dobri i pametni vidim da pojma nemas sta se desava i da sve svacas zdravo za gotovo, da si imalo upucen citao bi izmedju redova a ne sve bukvalno ,uzmi bar vecernje i procitaj paa da se onda lijepo svadjamo, ajd pozz. i nemoj to glup i te cake to su vec uvrede.

Van mreže Hercegovac77

  • Globalni moderator
  • Super član
  • *
  • Poruke: 1412
  • Ugled: +45/-18
    • Pogledaj profil
Odg: Politicka upotreba SPC
« Odgovor #10 poslato: 12.12.2008. 18:38:46 »
Strumfe, svaku priliku koristis da napadas Boga,Crkvu,Vladiku...
Ipak ne vjerujem da si odgojen kao ateista.
Vjerovatno si ucen da je Josip Bog (nepogresivost itd..) partija da je nova Crkva..
A priznaces da to nije bas ateizam ;)

Mani se ti ovih tema...

Van mreže djeturum

  • Extra član
  • *
  • Poruke: 380
  • Ugled: +19/-30
  • Pol: Žena
    • Pogledaj profil
Odg: Politicka upotreba SPC
« Odgovor #11 poslato: 12.12.2008. 19:00:34 »
meni se cini da se veliki strumf ne boji Boga, dobro si mu reko heo nek se mane ovih tema.

Van mreže Veliki_strumpf

  • Iskusan
  • *
  • Poruke: 206
  • Ugled: +20/-51
    • Pogledaj profil
Odg: Politicka upotreba SPC
« Odgovor #12 poslato: 12.12.2008. 19:58:08 »
Boga se bojim ali ovoga vladike ne, to je jedan obicni biznismen sto iskoristava trenutno stanje u crkvi i hoce da dodje na mjesto naseg jedinog zivog sveca, pa to bar moze da vidi svako. Preuzeo je svu vlast. U Tb, vedri i oblaci pa zar takav da nam dodje kao duhovni vodja?

Van mreže VLADIX

  • BILEĆAinfo founder
  • Administrator
  • Urednik
  • *
  • Poruke: 1623
  • Ugled: +121/-17
  • Pol: Muškarac
  • Vladimir Duka
    • Pogledaj profil
    • VLADIX.NET site
Odg: Politicka upotreba SPC
« Odgovor #13 poslato: 12.12.2008. 20:05:03 »
Boga se bojim ali ovoga vladike ne
Takođe, podržavam mišljenje. I vladika je običan smrtnik kao i mi (to je i rekao).

Van mreže Veliki_strumpf

  • Iskusan
  • *
  • Poruke: 206
  • Ugled: +20/-51
    • Pogledaj profil
Odg: Politicka upotreba SPC
« Odgovor #14 poslato: 12.12.2008. 20:22:29 »
Smrtnik koji jede nekakvu ribetinu(ni ime joj neznam izgovoriti) od 180 km kilo, na vidikovcu(provjereno) dok mu narod gladuje. E moj vladiko...